Luni, 30 martie
Mişcare cu Little Sport
Învăţăm să citim ceasul
Teatru Capra cu trei iezi, orele 12.00 şi 18.00, în direct Pagina de Facebook, Teatrul Ţăndărică
Activităţi creative: construim un ceas. Idei aici
Inteligenţă emoţională: Desenam emoţiile şi vorbim despre ele. Toate emoţiile sunt prietenele noastre, ele există pentru a ne transmite un mesaj. Nu există emoţii “rele”. Putem da un exemplu din viaţa noastră pentru fiecare emoţie.
Ajutor la treburile casei. Gătim cina împreună cu cei mici. Idei aici
Joacă împreună. Jucăm Cât e ceasul, împărate? din sufragerie până în bucătarie.
Joacă individuală: organizăm câteva zone de joacă în casă din care copiii pot alege: zona de construit (piese de construit), zona de artă (desen, pictură), zona de roluri (animăluţe, maşini, păpuşi), zona de inventat (lăsăm mai multe obiecte fără legătură între ele), zona senzorială (plastelină, cocă, spumă de ras, apă, gheaţă etc) Atenţie: copiii sub 3 ani trebuie supravegheaţi de părinţi în zona senzorială.
Citim o poveste împreună, copilul poate alege cartea.
Marţi, 31 martie
Mişcare Zumba cu Andrei
Învăţăm despre lună
Teatru Cui i-e frică de Bau-Bau, orele 12.00 şi 18.00, în direct Pagina de Facebook, Teatrul Ţăndărică
Activităţi creative: Construim un castel din carton
Inteligenţă emoţională: Vorbim despre termometrul emoţiilor şi învăţăm să detectăm primele semnale ale furiei, astfel încât să ştim când să facem o pauză, să respirăm adânc şi să vedem ce avem nevoie pentru a ne simţi mai bine.
Ajutor la treburile casei. Facem ordine la jucării, le sortăm.
Joacă împreună. Ne jucăm de-a monstrul (unul din părinţi sau amândoi) care vrea să prindă copii isteţi.
Joacă individuală: organizăm câteva zone de joacă în casă din care copiii pot alege: zona de construit (piese de construit), zona de artă (desen, pictură), zona de roluri (animăluţe, maşini), zona de inventat (lăsăm mai multe obiecte fără legătură între ele), zona senzorială (plastelină, cocă, spumă de ras, apă, gheaţă etc) Atenţie: copiii sub 3 ani trebuie supravegheaţi de părinţi în zona senzorială.
Citim o poveste împreună, copilul poate alege cartea.
Miercuri, 1 aprilie
Mişcare Yoga pentru copii
Învăţăm despre circuitul apei în natură
Teatru Gulliver în Ţara Piticilor, orele 12.00 şi 18.00, în direct Pagina de Facebook, Teatrul Ţăndărică
Activităţi creative: Construim un coş de baschet în miniatură
Inteligenţă emoţională: Joc emoţii: Luăm 2 jucării de plus. Intr-un bol punem mai multe bileţele pe care scriem diverse situaţii: “mama i-a pregătit mâncarea preferată”, “prietenul său a râs de el pentru că nu ştie să joace X”, “după ce a muncit toată ziua, un alt animal din pădure a stricat tot” etc. Copilul trebuie să spună cum se simte jucăria în acest moment (dezvoltare empatie).
Ajutor la treburile casei. Facem ordine la haine.
Joacă împreună. Baba-oarba prin casă. Putem folosi indiciile cald-rece sau stop. De asemenea, cine e “baba oarba” poate spune tot felul de glume pentru a-i face pe ceilalţi să râdă şi astfel să îi găsească mai uşor (dezvoltăm şi abilitatea de ascultare). Învăţăm copiii să meargă încet şi cu mâinile în faţă pentru a nu se lovi.
Joacă individuală: organizăm câteva zone de joacă în casă din care copiii pot alege: zona de construit (piese de construit), zona de artă (desen, pictură), zona de roluri (animăluţe, maşini), zona de inventat (lăsăm mai multe obiecte fără legătură între ele), zona senzorială (plastelină, cocă, spumă de ras, apă, gheaţă etc) Atenţie: copiii sub 3 ani trebuie supravegheaţi de părinţi în zona senzorială.
Citim o poveste împreună, copilul poate alege cartea.
Joi, 2 aprilie
Mişcare Cardio Kids
Învăţăm literele alfabetului în română sau engleză
Teatru Tom Degeţel, orele 12.00 şi 18.00, în direct Pagina de Facebook, Teatrul Ţăndărică
Activităţi creative: Realizăm animale din amprente colorate pentru fiecare literă din alfabet
Inteligenţă emoţională: Învăţăm 5 paşi pentru gestionarea furiei
Ajutor la treburile casei. Copiii spală vasele în care au mâncat
Joacă împreună. Jucăm “Calul dansator”. Copilul stă pe spinarea părintelui. “Calul” merge normal, încet, pe lângă canapea. Când aude muzica însă (copilul începe să cânte ceva), calul fiind mare dansator începe să danseze în toate felurile, astfel încât copilul cade de pe cal, pe canapea. Jocul este foarte amuzant.
Joacă individuală: organizăm câteva zone de joacă în casă din care copiii pot alege: zona de construit (piese de construit), zona de artă (desen, pictură), zona de roluri (animăluţe, maşini), zona de inventat (lăsăm mai multe obiecte fără legătură între ele), zona senzorială (plastelină, cocă, spumă de ras, apă, gheaţă etc) Atenţie: copiii sub 3 ani trebuie supravegheaţi de părinţi în zona senzorială.
Citim o poveste împreună, copilul poate alege cartea.
Vineri, 3 aprilie
Mişcare:Învăţăm să dansăm
Învăţăm despre continente în engleză
Teatru Ridichea Uriaşă, orele 12.00 şi 18.00, în direct Pagina de Facebook, Teatrul Ţăndărică
Activităţi creative: Creăm o piesă de teatru. Folosim un cadru de carton iar personajele le facem din şosete
Inteligenţă emoţională: Învăţăm copiii să spună ce au nevoie când se simt furioşi, trişti sau le este frică. Facem bileţele pentru fiecare emoţie primară: furie, frică, supărare şi desenăm sau scriem ce avem nevoie când ne simţim aşa.
Ajutor la treburile casei. Copiii ajută la pregătirea prânzului
Joacă împreună Jucăm mima
Joacă individuală: organizăm câteva zone de joacă în casă din care copiii pot alege: zona de construit (piese de construit), zona de artă (desen, pictură), zona de roluri (animăluţe, maşini), zona de inventat (lăsăm mai multe obiecte fără legătură între ele), zona senzorială (plastelină, cocă, spumă de ras, apă, gheaţă etc) Atenţie: copiii sub 3 ani trebuie supravegheaţi de părinţi în zona senzorială.
Citim o poveste împreună, copilul poate alege cartea.