Activităţi pentru copii 30 martie – 3 aprilie

Luni, 30 martie  

Mişcare cu Little Sport

Învăţăm să citim ceasul

Teatru Capra cu trei iezi, orele 12.00 şi 18.00, în direct Pagina de Facebook, Teatrul Ţăndărică

Activităţi creative: construim un ceas. Idei aici   

Inteligenţă emoţională: Desenam emoţiile şi vorbim despre ele. Toate emoţiile sunt prietenele noastre, ele există pentru a ne transmite un mesaj.  Nu există emoţii “rele”. Putem da un exemplu din viaţa noastră pentru fiecare emoţie.

Ajutor la treburile casei. Gătim cina împreună cu cei mici. Idei aici

Joacă împreună. Jucăm Cât e ceasul, împărate? din sufragerie până în bucătarie.

Joacă individuală: organizăm câteva zone de joacă în casă din care copiii pot alege: zona de construit (piese de construit), zona de artă (desen, pictură), zona de roluri (animăluţe, maşini, păpuşi), zona de inventat (lăsăm mai multe obiecte fără legătură între ele), zona senzorială (plastelină, cocă, spumă de ras, apă, gheaţă etc) Atenţie: copiii sub 3 ani trebuie supravegheaţi de părinţi în zona senzorială.

Citim o poveste împreună, copilul poate alege cartea.

Marţi, 31 martie  

Mişcare Zumba cu Andrei  

Învăţăm despre lună

Teatru Cui i-e frică de Bau-Bau, orele 12.00 şi 18.00, în direct Pagina de Facebook, Teatrul Ţăndărică

Activităţi creative: Construim un castel din carton

Inteligenţă emoţională: Vorbim despre termometrul emoţiilor şi învăţăm să detectăm primele semnale ale furiei, astfel încât să ştim când să facem o pauză, să respirăm adânc şi să vedem ce avem nevoie pentru a ne simţi mai bine.

Ajutor la treburile casei. Facem ordine la jucării, le sortăm.

Joacă împreună. Ne jucăm de-a monstrul (unul din părinţi sau amândoi) care vrea să prindă copii isteţi.

Joacă individuală: organizăm câteva zone de joacă în casă din care copiii pot alege: zona de construit (piese de construit), zona de artă (desen, pictură), zona de roluri (animăluţe, maşini), zona de inventat (lăsăm mai multe obiecte fără legătură între ele), zona senzorială (plastelină, cocă, spumă de ras, apă, gheaţă etc) Atenţie: copiii sub 3 ani trebuie supravegheaţi de părinţi în zona senzorială.

Citim o poveste împreună, copilul poate alege cartea.

Miercuri, 1 aprilie

Mişcare Yoga pentru copii  

Învăţăm despre circuitul apei în natură

Teatru Gulliver în Ţara Piticilor, orele 12.00 şi 18.00, în direct Pagina de Facebook, Teatrul Ţăndărică

Activităţi creative: Construim un coş de baschet în miniatură

Inteligenţă emoţională: Joc emoţii: Luăm 2 jucării de plus. Intr-un bol punem mai multe bileţele pe care scriem diverse situaţii: “mama i-a pregătit mâncarea preferată”, “prietenul său a râs de el pentru că nu ştie să joace X”, “după ce a muncit toată ziua, un alt animal din pădure a stricat tot” etc. Copilul trebuie să spună cum se simte jucăria în acest moment (dezvoltare empatie).

Ajutor la treburile casei. Facem ordine la haine.

Joacă împreună. Baba-oarba prin casă. Putem folosi indiciile cald-rece sau stop. De asemenea, cine e “baba oarba” poate spune tot felul de glume pentru a-i face pe ceilalţi să râdă şi astfel să îi găsească mai uşor (dezvoltăm şi abilitatea de ascultare). Învăţăm copiii să meargă încet şi cu mâinile în faţă pentru a nu se lovi.

Joacă individuală: organizăm câteva zone de joacă în casă din care copiii pot alege: zona de construit (piese de construit), zona de artă (desen, pictură), zona de roluri (animăluţe, maşini), zona de inventat (lăsăm mai multe obiecte fără legătură între ele), zona senzorială (plastelină, cocă, spumă de ras, apă, gheaţă etc) Atenţie: copiii sub 3 ani trebuie supravegheaţi de părinţi în zona senzorială.

Citim o poveste împreună, copilul poate alege cartea.

Joi, 2 aprilie

Mişcare Cardio Kids  

Învăţăm literele alfabetului în română sau engleză  

Teatru Tom Degeţel, orele 12.00 şi 18.00, în direct Pagina de Facebook, Teatrul Ţăndărică

Activităţi creative: Realizăm animale din amprente colorate pentru fiecare literă din alfabet

Inteligenţă emoţională: Învăţăm 5 paşi pentru gestionarea furiei

Ajutor la treburile casei. Copiii spală vasele în care au mâncat

Joacă împreună. Jucăm “Calul dansator”. Copilul stă pe spinarea părintelui.  “Calul” merge normal, încet, pe lângă canapea. Când aude muzica însă (copilul începe să cânte ceva), calul fiind mare dansator începe să danseze în toate felurile, astfel încât copilul cade de pe cal, pe canapea. Jocul este foarte amuzant.

Joacă individuală: organizăm câteva zone de joacă în casă din care copiii pot alege: zona de construit (piese de construit), zona de artă (desen, pictură), zona de roluri (animăluţe, maşini), zona de inventat (lăsăm mai multe obiecte fără legătură între ele), zona senzorială (plastelină, cocă, spumă de ras, apă, gheaţă etc) Atenţie: copiii sub 3 ani trebuie supravegheaţi de părinţi în zona senzorială.

Citim o poveste împreună, copilul poate alege cartea.

Vineri, 3 aprilie

Mişcare:Învăţăm să dansăm  

Învăţăm despre continente în engleză  

Teatru Ridichea Uriaşă, orele 12.00 şi 18.00, în direct Pagina de Facebook, Teatrul Ţăndărică

Activităţi creative: Creăm o piesă de teatru. Folosim un cadru de carton iar personajele le facem din şosete

Inteligenţă emoţională: Învăţăm copiii să spună ce au nevoie când se simt furioşi, trişti sau le este frică. Facem bileţele pentru fiecare emoţie primară: furie, frică, supărare şi desenăm sau scriem ce avem nevoie când ne simţim aşa.

Ajutor la treburile casei. Copiii ajută la pregătirea prânzului

Joacă împreună Jucăm mima

Joacă individuală: organizăm câteva zone de joacă în casă din care copiii pot alege: zona de construit (piese de construit), zona de artă (desen, pictură), zona de roluri (animăluţe, maşini), zona de inventat (lăsăm mai multe obiecte fără legătură între ele), zona senzorială (plastelină, cocă, spumă de ras, apă, gheaţă etc) Atenţie: copiii sub 3 ani trebuie supravegheaţi de părinţi în zona senzorială.

Citim o poveste împreună, copilul poate alege cartea.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.